logo

fb youtube rss

Σύνδεση

Πολιτισμός

ellkosmellinikagrammata

"Η μεγαλύτερη νίκη θα είναι όταν επανέλθει η αρχαία Ελληνική απόδοση της γλώσσας μας ως επίσημη και στις μέρες μας...Τότε θα μπορούμε να μιλήσουμε ότι έχει ξεκινήσει η επάνοδος και μια νέα χρυσή εποχή για τον Ελληνισμό." (Κίνημα ευημερίας και ανάπτυξης - Ελληνική Κοσμοκρατορία σε όλους τους τομείς).

Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις είναι από την Ελληνική γλώσσα...(βιβλίο Γκίνες). Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ' αυτήν δεν υπάρχουν όρια. (Μπιλ Γκέιτς, Microsoft)

Η Ελληνική και η Κινέζικη, είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και...στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφο-ελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική. (Francisco Adrados, γλωσσολόγος).

Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο. Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον. 

Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πώς να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.

Το«πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ - διαπερνώ, ακριβώς επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε. Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» φυσικά και δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι βέβαια από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί). Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι κτλ) όχι μόνο δεν θα έπρεπε να μας δυσκολεύει, αλλά αντιθέτως να μας βοηθάει στο να γράφουμε πιο σωστά, εφόσον βέβαια έχουμε μια βασική κατανόηση της γλώσσας μας.

Επιπλέον η ορθογραφία με την σειρά της μας βοηθάει αντίστροφα στην ετυμολογία αλλά και στην ανίχνευση της ιστορική πορείας της κάθε μίας λέξης. Και αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την καθημερινή μας νεοελληνική γλώσσα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών. Είναι πραγματικά συγκλονιστικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λές, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της. Είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να διδάσκονται τα Αρχαία με τέτοιο φρικτό τρόπο στο σχολείο ώστε να σε κάνουν να αντιπαθείς κάτι το τόσο όμορφο και συναρπαστικό.

Η ΣΟΦΙΑ

Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (την λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να ισχύει. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι' αυτό το λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες. Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πει «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο».

Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη (άρα = γή + έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς δική του γη, δικό του σπίτι. Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή = φωνή + θέω = τρέχω. Ο "Αστήρ" είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό (α + στήρ από το ίστημι που σημαίνει στέκομαι).

Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποίαν εκφράζει, αλλά με τέτοιο τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για τη σκέψη...Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που σημαίνει μειώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος σαν συναίσθημα, σιγά - σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει» – ελαττώνει ως ανθρώπους – και μας φθίνει μέχρι και την υγεία μας. Και, βέβαια, όταν αναφερόμαστε σε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να μην τελειώνει, πως το λέμε; Μα, φυσικά, «άφθονο».

Έχουμε τη λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έλθει και στην ώρα του. Ωραίο δεν είναι το φρούτο όταν είναι άγουρο ή σαπισμένο και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της. Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή, σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορούμε να το απολαύσουμε. Ακόμα έχουμε την λέξη «ελευθερία» για την οποία το «Ετυμολογικόν Μέγα» διατείνεται «παρά το ελεύθειν όπου ερά» = το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά .. Άρα βάσει της ίδιας της λέξης, ελεύθερος είσαι όταν έχεις τη δυνατότητα να πάς όπου αγαπάς. Πόσο ενδιαφέρουσα ερμηνεία...!!!

Το "άγαλμα" ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν βλέπουμε (σε αρχική φάση οι Θεοί) ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας ευχαριστείται, αγάλλεται. Και από το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση (= γιατρειά). Άρα, για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και γιατρευόμαστε. Και πραγματικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με τη σωματική μας υγεία. Η Ελληνική γλώσσα μας λέει και τι είναι "άσχημο". Από το στερητικό «α» και την λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε το γιατί. Για σκεφτείτε το λίγο....Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη Λατινική λέξη για το άγαλμα (που μόνο Λατινική δεν είναι). Οι Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, "statua" από το Ελληνικό «ίστημι» που ήδη αναφέραμε, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο. Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών, αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα.

Είναι προφανής η σχέση που έχει η γλώσσα με τη σκέψη του ανθρώπου. Όπως λέει και ο George Orwell στο αθάνατο έργο του «1984», απλή γλώσσα σημαίνει και απλή σκέψη. Εκεί το καθεστώς προσπαθούσε να περιορίσει την γλώσσα για να περιορίσει την σκέψη των ανθρώπων, καταργώντας συνεχώς λέξεις...«Η γλώσσα και οι κανόνες αυτής αναπτύσσουν την κρίση», έγραφε ο Μιχάι Εμινέσκου, εθνικός ποιητής των Ρουμάνων. 

Μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πνευματικά πολιτισμού. Το να μπορείς να μιλάς σωστά σημαίνει ότι ήδη είσαι σε θέση να σκέφτεσαι σωστά, να γεννάς διαρκώς λόγο και όχι να παπαγαλίζεις λέξεις και φράσεις.

Η ΜΟΥΣΙΚΟΤΗΤΑ

Η Ελληνική φωνή κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν «αυδή». Η λέξη αυτή δεν είναι τυχαία αφού προέρχεται από το ρήμα «άδω» που σημαίνει τραγουδώ. Όπως γράφει και ο μεγάλος ποιητής και ακαδημαϊκός Νικηφόρος Βρεττάκος : «Όταν κάποτε φύγω από τούτο το φώς θα ελιχθώ προς τα πάνω, όπως ένα ποταμάκι που μουρμουρίζει. Κι αν τυχόν κάπου ανάμεσα στους γαλάζιους διαδρόμους συναντήσω αγγέλους, θα τους μιλήσω Ελληνικά, επειδή δεν ξέρουνε γλώσσες. Μιλάνε Μεταξύ τους με μουσική». 

Ο γνωστός Γάλλος συγγραφεύς Ζακ Λακαρριέρ επίσης μας περιγράφει την κάτωθι εμπειρία από το ταξίδι του στην Ελλάδα : «Άκουγα αυτούς τους ανθρώπους να συζητούν σε μια γλώσσα που ήταν για μένα αρμονική αλλά και ακατάληπτα μουσική. Αυτό το ταξίδι προς την πατρίδα – μητέρα των εννοιών μας – μου απεκάλυπτε ένα άγνωστο πρόγονο, που μιλούσε μια γλώσσα τόσο μακρινή στο παρελθόν, μα οικεία και μόνο από τους ήχους της. Αισθάνθηκα να τα έχω χαμένα, όπως αν μου είχαν πει ένα βράδυ ότι ο αληθινός μου πατέρας ή η αληθινή μου μάνα δεν ήσαν αυτοί που με είχαν αναστήσει».

Ο διάσημος Έλληνας και διεθνούς φήμης μουσικός Ιάνης Ξενάκης, είχε πολλές φορές τονίσει ότι η μουσικότητα της Ελληνικής είναι εφάμιλλη της συμπαντικής. Αλλά και ο Γίββων μίλησε για μουσικότατη και γονιμότατη γλώσσα, που δίνει κορμί στις φιλοσοφικές αφαιρέσεις και ψυχή στα αντικείμενα των αισθήσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν ξεχωριστά σύμβολα για νότες, χρησιμοποιούσαν τα ίδια τα γράμματα του αλφαβήτου...«Οι τόνοι της Ελληνικής γλώσσας είναι μουσικά σημεία που μαζί με τους κανόνες προφυλάττουν από την παραφωνία μια γλώσσα κατ' εξοχήν μουσική, όπως κάνει η αντίστιξη που διδάσκεται στα ωδεία, ή οι διέσεις και υφέσεις που διορθώνουν τις κακόηχες συγχορδίες», όπως σημειώνει η φιλόλογος και συγγραφεύς Α. Τζιροπούλου Ευσταθίου.

Είναι γνωστό εξάλλου πως όταν οι Ρωμαίοι πολίτες πρωτάκουσαν στην Ρώμη Έλληνες ρήτορες, συνέρρεαν να θαυμάσουν, ακόμη και όσοι δεν γνώριζαν Ελληνικά, τους ανθρώπους που «ελάλουν ώς αηδόνες». Δυστυχώς κάπου στην πορεία της Ελληνικής φυλής, η μουσικότητα αυτή (την οποία οι Ιταλοί κατάφεραν και κράτησαν) χάθηκε, προφανώς στα μαύρα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Να τονίσουμε εδώ ότι οι άνθρωποι της επαρχίας, του οποίους συχνά κοροϊδεύουμε για την προφορά τους, είναι πιο κοντά στην Αρχαιοελληνική προφορά από ό,τι εμείς οι άνθρωποι της πόλεως.

Η Ελληνική γλώσσα επιβλήθηκε αβίαστα (στους Λατίνους) και χάρη στην μουσικότητά της. Όπως γράφει και ο Ρωμαίος Οράτιος «Η Ελληνική φυλή γεννήθηκε ευνοημένη με μία γλώσσα εύηχη, γεμάτη μουσικότητα».

πηγη: ellhnikhkosmokratoria

YPATIA KALOPOULOS SIMOPOULOS 

YPATIA SYNEDRIO

«ΥΠΑΤΙΑ ΚΑΙ Η οδύσσεια της γνώσεως»

To πρόγραμμα της εκδήλωσης:           

Ωράριο: 10:30 - 12:30 / 13:00 - 15:00 / 16:30 - 18:30 / 19:00 - 21:30

1η ΣΥΝΕΔΡΙΑ 10:30 - 12:30

Καλλιτεχνική παρέμβαση (2’) Εύα Αποστολάτου

Αλέξανδρος Χάχαλης (συνθέτης, πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής)

Γεώργιος Καμίνης (Δήμαρχος Αθηνών) Χαιρετισμός (βίντεο)

Ευάγγελος Στόγιος (Πρόεδρος ΣΑΦΕΜ) Χαιρετισμός

Ειρήνη Λεριού (Διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου –Αρθρογράφος) (10’)

H θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα. Η περίπτωση της Υπατίας.

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3) Μάρω Κουρή,

Ελισάβετ Σπαθάρη (αρχαιολόγος, επίτιμη διευθ. ΥΠΠΟΤ) pp (15’)

Υπατία: η Οδύσσεια της Γνώσης της!

Ποτίτσα Γρηγοράκου (καθηγήτρια, ιστορικός Ελληνιστικού Πολιτισμού Ανατολής) (20)

ΥΠΑΤΙΑ η Αλεξανδρινή, Φιλόσοφος και ''μητέρα'' των Μαθηματικών

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3’) Δαρεία Κορνέα,

Στέφανος Βογαζιανός Ρόυ (αντιπρόεδρος ΟΥΝΕΣΚΟ)

Παρέμβαση επί του θέματος του Συνεδρίου (7-8’)

Γεώργιος Κοντογιώργης , (συγγραφέας, καθηγητής, τέως Πρύτανις Παντείου)(20’)

Γνώση και Πολιτισμός: η διαλεκτική τής προόδου και της οπισθοδρόμησης

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3) Βαλντερέντο Ντε Ολιβέιρα (Βραζιλία)

ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ

2η ΣΥΝΕΔΡΙΑ 13:00 - 15:00

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3’) Άγγελος

Θεόδωρος Μαλλιάς (Δρ. Ψυχολογίας, πρόεδρος του Συλλόγου Καλών Τεχνών «Κωστής Παλαμάς»)

Συντονισμός

Στράτος Θεοδοσίου (καθ. Αστροφυσικής, πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Φυσικών) (20’) pp,

Υπατία, η συμπαντική φιλόσοφος

Ξενοφών Μουσάς (αστρονόμος, καθ. Φυσικής διαστήματος ΕΚΠΑ, μέσω skype) (15’)

Ο ρόλος των κομητών στην γέννηση της Αστροφυσικής και Φιλοσοφίας

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3’) Βασίλειος Αράπης,

Δημήτρης Νανόπουλος, φυσικός, (πρόεδρος Ακαδημίας Αθηνών) pp,

Μοντέρνα Κοσμογονία

Δημήτρης Νανόπουλος / Ρίτσαρντ Ντώκινς

Συζήτηση δύο κορυφαίων επιστημόνων επί του κυρίως θέματος

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3) Αικατερίνα Σαβτσένκο (Ρωσία)

ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ ΓΕΥΜΑΤΟΣ

3η ΣΥΝΕΔΡΙΑ 16:30 - 18:30

Καλλιτεχνική παρέμβαση (5’) Αλίκη Μαρκαντωνάτου Σοφία Ανδριανού

Βίκυ Μπαφατάκη (αρχαιολόγος, δημοσιογράφος)

Συντονισμός

Μπέτανυ Χιούζ (ιστορικός, συγγραφέας, μέσω skype, Ην. Βασίλειο (5’)

Χαιρετισμός και προβολή μέρους του ντοκυμαντέρ της

«Alexandria The Greatest City». (36’)

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3’) Μιχάλης Μηναριτζόγλου,

Γιώργος Λεκάκης (λαογράφος, συγγραφέας, δημ/φος) (20’)

Χαμένα αρχαία βιβλία για τη Μακεδονία

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3’) Πάρις Κατσίβελος

Μαρία Τζάνη (ομότιμος καθ. Παν/μίου Αθηνών, φιλόλογος, ιστορικός, παιδαγωγός) (20’)

Η Οδύσσεια της Επιστήμης

Μιχάλης Καλόπουλος (πρόεδρος Σκεπτικιστών Ελλάδος, συγγραφέας) (20’)

Αποκεφαλισμός της Μνήμης και του Πνεύματος στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας

Καλλιτεχνική παρέμβαση (5’) Αλέξανδρος Χάχαλης,

Όλγα Παππά

Αρίσταρχος Μαρτ Ράουκας (καθ. Φιλοσοφίας, ντοκυμ/ίστας, μέσω skype, Εστονία) (15 ́)

Η Φυσιογνωμία της Αλήθειας

Καλλιτεχνική παρέμβαση (2’) Τίτα Μπονάτσου, Αναστασία Ζάννη

ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ

4η ΣΥΝΕΔΡΙΑ 19:00 - 21:30

Καλλιτεχνική παρέμβαση (3’) Πάρις Κατσίβελος

Αλέξανδρος Χάχαλης (συνθέτης, πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής)

Συντονισμός

Άντζελα Γκερέκου, (τέως υπουργός Τουρισμού & υφυπουργός Πολιτι

σμού) Χαιρετισμός

Σπύρος Μερκούρης (επίτ. πρόεδρος δικτύου Πολιτιστικών Πρωτευουσών Ευρώπης) (15’)

Η Οδύσσεια της Γνώσης εμπειρία Ζωής!

Μαρκ Μπόσλοου (φυσικός, μέσω skype, ΗΠΑ) απόγευμα (15’)

Η Οδύσσεια της Αγνοίας: Αντι-Επιστήμη στις ΗΠΑ

Διονύσιος Σιμόπουλος (αστρονόμος, επίτ. Πρόεδρος Ευγενιδείου Πλανηταρίου)

Ο Άνθρωπος και το Σύμπαν (20΄)

Ντέιβιντ Άϊκερ (αρχισυντάκτης περιοδικού astronomy, μέσω skype, ΗΠΑ) (15’)

Η Έκρηξη της Αστρονομικής Γνώσεως

Ρίτσαρντ Ντώκινς (εξελικτικός βιολόγος, συγγραφέας, Ην. Βασίλειο) pp,

Η Οδύσσεια της Γνώσεως του «Εγωιστικού Γονιδίου»

Συναυλία «Οδύσσεια της Γνώσεως / Υπατία 1600»

Αλέξανδρος Χάχαλης, Τζένη Δριβάλα, Αγάπη Παπαμήτσου, Τζίνα Φωτεινοπούλου, Αναστασία Ζάννη, Θοδωρής Μπιράκος, Νίκος Τουλιάτος. Κώστας Γιαλίνης, Όλγα Παππά

Κλείσιμο του Συνεδρίου

ODYSSEIA THS GNOSIS2

Richard Dawkins και Δημήτρης Νανόπουλος στο συνέδριο της Υπατίας!

Αθήνα, 25η Απριλίου 2015
1ο Διεθνές Συνέδριο: αφιερωμένο στην φιλόσοφο Υπατία

για τα 1600 χρόνια από τον βίαιο θάνατό της.

           «Η οδύσσεια της γνώσεως»

Θέμα: Η Οδύσσεια της Γνώσεως / Υπατία η Αλεξανδρινή - 1600 από τον θάνατό της
Προσωπικότητες παγκόσμιας ακτινοβολίας των επιστημών και των τεχνών, θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους στην ιστορική διαδρομή και επιδίωξη του Ανθρώπου για πρόοδο και Πολιτισμό, ενίοτε μέχρις αυτοθυσίας:
Richard Dawkins (εξελικτικός βιολόγος, συγγραφέας, Ην. Βασίλειο)
Δημήτρης Νανόπουλος, φυσικός, (πρόεδρος Ακαδημίας Αθηνών)
Διονύσιος Σιμόπουλος (αστρονόμος, επίτ. Πρόεδρος Ευγενιδείου Πλανηταρίου)
Άντζελα Γκερέκου, (αρχιτέκτων, ηθοποιός, πολιτικός)
Στράτος Θεοδοσίου (αστρονόμος)
Γεώργιος Κοντογιώργης, (συγγραφέας, καθηγητής, τέως Πρύτανις Παντείου)
Έλση Σπαθάρη, (αρχαιολόγος, επίτιμη διευθ. ΥΠΠΟΤ)
Μιχάλης Καλόπουλος (Πρόεδρος Σκεπτικιστών Ελλάδος, συγγραφέας)
Γιώργος Λεκάκης (λαογράφος, συγγραφέας, δημ/φος)
Δημήτρης Βαρβαρήγος (συγγραφέας - Υπατία η Αλεξανδρινή)
Μαρία Τζάνη (καθηγήτρια ΕΚΠΑ)
Ξενοφών Μουσάς (αστρονόμος, μέσω skype)
Βίκυ Μπαφατάκη (αρχαιολόγος, συντονίστρια)
Garik Israelian (αστροφυσικός, μέσω kype, Κανάριοι Νήσοι/Ισπανία)
David Eicher (αρχισυντάκτης περιοδικού astronomy, μέσω skype, ΗΠΑ)
Mark Boslough (φυσικός, μέσω skype, ΗΠΑ)
Mart Raukas (καθ. Φιλοσοφίας, ντοκυμ/ίστας, δημ/φος, μέσω skype, Εστονία)
Bettany Hughes (ιστορικός, συγγραφέας, μέσω skype, Ην. Βασίλειο), προβολή αποσπασμάτων του ντοκυμαντέρ της
«Alexandria The Greatest City».
Το Συνέδριο θα χαιρετίσουν: ο Δήμαρχος των Αθηναίων κος Γεώργιος Καμίνης
και ο κος Σπύρος Μερκούρης, θα αναμεταδοθεί δε ζωντανά στο διαδίκτυο και θα είναι δίγλωσσο,
Ελληνικά και Αγγλικά.
Καλλιτεχνικές παρεμβάσεις (ποίηση, χορός, μουσική, εικαστικά), θα λαμβάνουν χώρα
καθ’όλη την διάρκεια της ημέρας:

Εύα Αποστολάτου, Ekaterina Savtchenko (Ρωσία), Δαρεία Κορνέα, Άγγελος, Βασίλειος Αράπης, Μιχάλης Μηναριτζόγλου (εικαστικοί)

Μάρω Κουρή, Τίτα Μπονάτσου (φωτογραφία) Μαρία – Υπατία Γερολυμάτου (χορός) Αλίκη Μαρκαντωνάτου (αρχαία λύρα, ωδή),

Σοφία Ανδριανού (ωδή)

Μετά το πέρας των ομιλιών ο κος Αλέξανδρος Χάχαλης θα παρουσιάσει έργο αφιερωμένο στη μεγάλη φιλόσοφο και τον Αέναον Αγώνα προς την Γνώση, με διακεκριμένους καλλιτέχνας: Τζένη Δριβάλα, Αγάπη Παπαμήτσου, Τζίνα Φωτεινοπούλου (υψίφωνοι),

Θοδωρής Μπιράκος (βαρύτονος, τρομπέτα), Alex Foster (σαξοφωνίστας, ΗΠΑ), Κώστας Γιαλίνης, Όλγα Παππά, (απαγγελία).

Το ολοήμερο συνέδριο τελεί υπό την Αιγίδα του Δήμου Αθηναίων

Σάββατο 25 Απριλίου στο Αμφιθέατρο "Αθήνα 9.84" στην Τεχνόπολη

του Δήμου Αθηναίων, είσοδος ελεύθερη με επίδειξη ταυτότητας.
Το συνέδριο τελεί υπό την Αιγίδα του Δήμου Αθηναίων

Ωράριο: 10:30-12:30 / 13:00-15:00 / 16:30-18:30 / 19:00-21:00

Επικοινωνία: Τηλ:+306972602300 (Βίκυ Παπαϊωάννου)

Εμπνευστής και διοργανωτής του συνέδριου, ο μουσικοσυνθέτης Αλέξανδρος Χάχαλης

 

 

 

 

ODYSSEIA THS GNOSIS

 

Αθήνα, 25η Απριλίου 2015
1ο Διεθνές Συνέδριο: αφιερωμένο στην φιλόσοφο Υπατία

για τα 1600 χρόνια από τον βίαιο θάνατό της.

           «Η οδύσσεια της γνώσεως»

Θέμα: Η Οδύσσεια της Γνώσεως / Υπατία η Αλεξανδρινή - 1600 από τον θάνατό της
Προσωπικότητες παγκόσμιας ακτινοβολίας των επιστημών και των τεχνών, θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους στην ιστορική διαδρομή και επιδίωξη του Ανθρώπου για πρόοδο και Πολιτισμό, ενίοτε μέχρις αυτοθυσίας:
Richard Dawkins (εξελικτικός βιολόγος, συγγραφέας, Ην. Βασίλειο)
Δημήτρης Νανόπουλος, φυσικός, (πρόεδρος Ακαδημίας Αθηνών)
Διονύσιος Σιμόπουλος (αστρονόμος, επίτ. Πρόεδρος Ευγενιδείου Πλανηταρίου)
Άντζελα Γκερέκου, (αρχιτέκτων, ηθοποιός, πολιτικός)
Στράτος Θεοδοσίου (αστρονόμος)
Γεώργιος Κοντογιώργης, (συγγραφέας, καθηγητής, τέως Πρύτανις Παντείου)
Έλση Σπαθάρη, (αρχαιολόγος, επίτιμη διευθ. ΥΠΠΟΤ)
Μιχάλης Καλόπουλος (Πρόεδρος Σκεπτικιστών Ελλάδος, συγγραφέας)
Γιώργος Λεκάκης (λαογράφος, συγγραφέας, δημ/φος)
Δημήτρης Βαρβαρήγος (συγγραφέας - Υπατία η Αλεξανδρινή)
Μαρία Τζάνη (καθηγήτρια ΕΚΠΑ)
Ξενοφών Μουσάς (αστρονόμος, μέσω skype)
Βίκυ Μπαφατάκη (αρχαιολόγος, συντονίστρια)
Garik Israelian (αστροφυσικός, μέσω kype, Κανάριοι Νήσοι/Ισπανία)
David Eicher (αρχισυντάκτης περιοδικού astronomy, μέσω skype, ΗΠΑ)
Mark Boslough (φυσικός, μέσω skype, ΗΠΑ)
Mart Raukas (καθ. Φιλοσοφίας, ντοκυμ/ίστας, δημ/φος, μέσω skype, Εστονία)
Bettany Hughes (ιστορικός, συγγραφέας, μέσω skype, Ην. Βασίλειο), προβολή αποσπασμάτων του ντοκυμαντέρ της
«Alexandria The Greatest City».
Το Συνέδριο θα χαιρετίσουν: ο Δήμαρχος των Αθηναίων κος Γεώργιος Καμίνης
και ο κος Σπύρος Μερκούρης, θα αναμεταδοθεί δε ζωντανά στο διαδίκτυο και θα είναι δίγλωσσο,
Ελληνικά και Αγγλικά.
Καλλιτεχνικές παρεμβάσεις (ποίηση, χορός, μουσική, εικαστικά), θα λαμβάνουν χώρα
καθ’όλη την διάρκεια της ημέρας:

Εύα Αποστολάτου, Ekaterina Savtchenko (Ρωσία), Δαρεία Κορνέα, Άγγελος, Βασίλειος Αράπης, Μιχάλης Μηναριτζόγλου (εικαστικοί)

Μάρω Κουρή, Τίτα Μπονάτσου (φωτογραφία) Μαρία – Υπατία Γερολυμάτου (χορός) Αλίκη Μαρκαντωνάτου (αρχαία λύρα, ωδή),

Σοφία Ανδριανού (ωδή)

Μετά το πέρας των ομιλιών ο κος Αλέξανδρος Χάχαλης θα παρουσιάσει έργο αφιερωμένο στη μεγάλη φιλόσοφο και τον Αέναον Αγώνα προς την Γνώση, με διακεκριμένους καλλιτέχνας: Τζένη Δριβάλα, Αγάπη Παπαμήτσου, Τζίνα Φωτεινοπούλου (υψίφωνοι),

Θοδωρής Μπιράκος (βαρύτονος, τρομπέτα), Alex Foster (σαξοφωνίστας, ΗΠΑ), Κώστας Γιαλίνης, Όλγα Παππά, (απαγγελία).

Το ολοήμερο συνέδριο τελεί υπό την Αιγίδα του Δήμου Αθηναίων

Σάββατο 25 Απριλίου στο Αμφιθέατρο "Αθήνα 9.84" στην Τεχνόπολη

του Δήμου Αθηναίων, είσοδος ελεύθερη με επίδειξη ταυτότητας.
Το συνέδριο τελεί υπό την Αιγίδα του Δήμου Αθηναίων

Ωράριο: 10:30-12:30 / 13:00-15:00 / 16:30-18:30 / 19:00-21:00

Επικοινωνία: Τηλ:+306972602300 (Βίκυ Παπαϊωάννου)

Εμπνευστής και διοργανωτής του συνέδριου, ο μουσικοσυνθέτης Αλέξανδρος Χάχαλης